Saturday, August 19, 2006

Rita nafi teman lelaki jadi punca (hmetro.com.my)
Oleh Rudy Imran Shamsudin dan Mohamad Hussin

KUALA LUMPUR: Dramatis popular Rita Rudaini, menafikan soal teman lelaki menjadi punca perselisihan faham antara dia dengan Lis Dawati dan sekali lagi menegaskan dia tidak pernah berniat mencederakan pelakon itu.Sewaktu dihubungi bagi mendapatkan reaksi mengenai kenyataan pelakon utama filem KL Menjerit itu, Rita berkata, dia terkejut apabila mengetahui Lis Dawati membuat laporan polis dan mengada-adakan cerita.“Andai benar dia berkata saya mencederakannya hanya semata-mata dengki akan hubungan cintanya dengan Fauzi Nawawi (pelakon drama), itu tidak benar sama sekali.“Saya dan Fauzi hanyalah rakan sesama artis dan tidak pernah terfikir pun untuk menjalin hubungan cinta.“Kenyataan saya ini mungkin akan mengguris perasaan Fauzi tetapi inilah kebenarannya, cita rasa saya membabitkan teman lelaki tidak serendah pilihannya jadi tiada sebab untuk saya mencederakannya atas alasan cemburu,” katanya.Rita juga hairan bagaimana seorang pelakon boleh membuat laporan polis hanya kerana dia dipukul sewaktu berlakon sedangkan dalam skrip memang sudah ditulis akan ada insiden pergaduhan.“Saya benar-benar sedih dan kecewa apabila Lis Dawati membuat laporan polis dengan mengatakan saya memukulnya. “Tapi adakah dalam laporan itu menyebut saya membantu menyelamatkannya daripada terus lemas dalam kolam sedalam 10 kaki dengan berjaya menariknya ke tepi.“Mungkin dalam usaha menyelamatkan dirinya itu, Lis Dawati tersalah sangka dengan menganggap saya mahu membenamnya. “Tidak mengapalah sudah menjadi sifat manusia hanya buruk orang saja yang mahu dihebohkan. Bukan hendak ucap terima kasih sebaliknya najis yang dilemparkan,” katanya.

No comments: